MOTU UltraLite-mk3 Hybrid ein vielseitiges Audiointerface.

Ich bin ja immer auf der Suche nach der Eier legenden Wollmilchsau, hier ist mal wieder ein interessanter Vertreter bei den Audiointerfaces der sehr viel Ausstattung und auch Leistung für einen recht angenehmen Preis.

MOTU UltraLiteMK3 hybrid
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid

Das Ultralite-mk3 MOTU Hybrid ist ein recht kompaktes und vielseitiger Audio-Interface, die Bezeichnung Hybrid steht hier, für das Vorhandensein eines FireWire sowie auch eines USB2 Anschlusses so kann das UltraLite-mk3 hybrid mit beiden Welten (USB2 und Firewire) kommunizieren und macht sowohl am Mac wie auch am Windows-Computer eine gute Figur.

Das MOTU Audioniterfaces bietet 8 analoge Eingänge, davon sind 2 als Mikrofon (mit 48 Volt Phantom Speisung) oder Instrumenten Eingänge (z.B. für direkten Anschluss von Gitarre und Bass) ausgelegt, es sind 10 Ausgänge vorhanden sowie ein Stereo S / PDIF und ein Midi Ein und Ausgang auch ein Kopfhörer Anschluss ist vorhanden.

MOTU - UltraLiteMK3
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid

Bedingt durch das kompakte aber durchaus robuste Gehäuse ist das MOTU UltraLite-mk3 Hybrid transportabel und ist gleichermaßen gut für Studio und für die Bühne geeignet denn das UltraLite-mk3 kann auch ohne Computer als Standalone Mischpult betrieben werden.

Weiterhin ist auch ein On-Board-CueMix FX Digital Mixer mit eingebaut der ohne Latenz und somit ohne Belastung des Audiorechners arbeitet,  der auch enthaltene DSP Effekt Prozessor bietet hardwareseitige professionelle Effekte wie zB. Reverb und verschiedene Studio Essentials wie 7-Band EQ mit parametrischen Filter-Typen, Kompressor und Leveler, hier gibt es sogar eine Emulation des legendären LA-2A ™ von Universal Audio.

MOTU - UltraLiteMK3 back
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid Rückseite – Anschlüsse

Die technischen Daten im Überblick:

  • Hybrid FireWire/USB2 connectivity — connect to your computer via either bus-powered FireWire or hi-speed USB2.
  • CueMix FX™ — flexible 10 input/14 bus mixer with on-board DSP effects, including reverb with sends/returns, plus EQ and compression on every input and output.
  • 10 inputs / 14 outputs — there’s no channel sharing in the UltraLite-mk3 Hybrid; the mic inputs, S/PDIF I/O, headphone out and main outs are all handled as separate channels.
  • Classic Reverb™ — provides five different room types, three frequency shelves with adjustable crossover points, shelf filtering and reverb lengths up to 60 seconds.
  • Two forms of compression — a standard compressor with conventional threshold/ratio/attack/release/gain controls and the Leveler™, an accurate model of the legendary LA-2A optical compressor, which provides vintage, musical automatic gain control.
  • Modeled EQ — provides 7-band parametric EQ modeled after British analog console EQs, featuring 4 filter styles (gain/Q profiles) to effectively cover a wide range of audio material. LP and HP filters are also supplied with slopes that range from 6 to 36 dB.
  • CueMix FX cross-platform mixing software — attractive graphic mixing, graphic editing of parametric EQ and a convenient tabbed interface for quick access to all features in one window. Also provides full-screen real-time FFT display, spectrogram „waterfall“ display, oscilloscope, X-Y plot and linear or polar phase analysis.
  • Front-panel control — access any setting in your entire UltraLite-mk3 Hybrid mix directly from the front panel.
  • „Reverb return“ stream — allows users to record or mix UltraLite-mk3 Hybrid reverb output separately in their DAW. Effects can also be applied when the UltraLite-mk3 Hybrid is operating stand-alone (without a computer) as a complete stand-alone mixer.
  • Stand-alone operation — program your mixes at the studio and then bring the UltraLite-mk3 Hybrid to your gig — no computer needed. Just plug in the included power adapter and you are ready to go. Need to tweak the mix? Do it on site using the back-lit LCD and front-panel controls.
  • Multiple CueMix FX mixes — for example, create different monitor mixes for the main outs and headphones. Or add send/return loops for outboard gear — with no latency.
  • Two combo jacks provide hi-Z 1/4” guitar input or low-Z XLR mic input with phantom power, pad and plenty of gain.
  • Eight 24-bit 192kHz analog inputs and outputs on balanced/unbalanced 1/4″ TRS jacks
  • Precision Digital Trim™ — Digitally controlled analog trim on all analog inputs (mic/guitar inputs + quarter-inch TRS inputs) provides accurate adjustements in 1 dB increments. Fine-tune the balance of your analog inputs and then save/recall trim configurations.
  • Direct Digital Synthesis™ (DDS) — a DSP-driven phase lock engine and internal clock source that produces imperceptibly low jitter characteristics (below the noise floor), even when the UltraLite-mk3 Hybrid is resolved to an external clock source via SMPTE time code.
  • Time code support — directly resolves to (or generates) time code via any quarter-inch input or output, without the need for an extra synchronizer.
  • Sample-accurate MIDI — connect a MIDI controller and/or sound module with no separate interface needed. MIDI I/O is sample-accurate with supporting software.
  • Expandable — add additional interfaces for more I/O as your needs grow.
  • Separate TRS main outs with front panel volume control.
  • Stereo 24-bit 96kHz S/PDIF in/out.
  • Includes drivers for Mac & PC, including ASIO, WDM, Wave, Core Audio, and Core MIDI. Supports all popular Mac and Windows audio software.
  • 100% compatible with all host-based effects processing in today’s popular audio programs.
  • Includes AudioDesk full-featured sample-accurate workstation software for the Mac with recording, editing, mixing, real-time 32-bit effects processing & sample-accurate sync.
  • Plug-and-play operation with your Mac or PC via FireWire or USB2.
  • Front panel volume control for monitoring. Stereo, Quad, 6.1, 7.1 and user-defined surround monitoring setups available.
  • Front panel headphone jack with volume control.
  • Bus-powered FireWire operation. No need for external power when operating as a FireWire interface connected to a computer. A power supply is included for stand-alone operation.

Das ganze gibt es zu einem Preis von knapp 500,- Euro, gesehen bei Thoman.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

*